הפרעות שינה: הסיבות, ההשלכות ומה הפתרון לכך?

למעלה מ-50% מהציבור, ילדים ומבוגרים, סובלים מהפרעות שינה. הפרעות שינה אלו מתבטאות בקשיי הירדמות, שינה לא רציפה, התעוררויות רבות במהלך הלילה, שינה לא עמוקה ועוד. לפרופריו יש פתרון מצוין להתמודד עם הפרעות שינה. קראו את המאמר הבא ותוכלו לדעת עוד!

הפרעות שינה: אודות

אם הינך מוצא/ת את עצמך מתעורר/ת מכל רעש קטן זה מעיד על שינה לא עמוקה ובעיות בשינה. ככל שהשינה לא עמוקה כך אנו זקוקים לשעות שינה רבות יותר. בפועל, כאשר אנו סובלים מהפרעות שינה, אנו מתקשים לקום מהמיטה. הקושי לעזוב את המיטה בבוקר היא תוצאה של שינה לא עמוקה ובמידה והשינה שלנו הייתה עמוקה, היינו מסתפקים במספר שעות שינה מופחתות.

הסיבות הגורמות לבעיות שינה:

  1. בעיות שינה הינה ירידה בהפרשת הורמון השינה מלטונין אשר משתתף בסנכרון השעון הביולוגי ומעורב בתהליך השינה.
  2. סיבה נוספת הגורמת לשינה לא רציפה ולשינה לא עמוקה הם גורמים נפשיים כמו דיכאון, חרדה טראומה וכן בעיות בויסות החושי לפעמים גם תחושת בדידות מהווה עילה לבעיות שינה.
  3. ילדים ובוגרים על הרצף אף הם סובלים מקשיים בהירדמות. אצלם בעיות שינה נובעות בעיקר מאי איזון במערכת התחושתי שלהם.

הפרעות שינה: ההשלכות

לאחר שתיארנו אודות הפרעות שינה והסיבות הגורמות לכך, נפרט כעת על ההשלכות של בעיות השינה.

ההשלכות של הפרעות שינה/ בעיות בשינה:

  1. אי תפקוד ביום שלמחרת – מכיוון שהגוף שלכם לא ישן בצורה מספקת, תתקשו לתפקד בצורה ראויה ביום שלמחרת השינה.
  2. עצבנות וחוסר רוגע – מכיוון שלא ישנתם בצורה מספקת, במהלך היום תהיו עצבניים ולא רגועים.
  3. פגיעה במערכת היחסים הבין אישית – מכיוון שהנכם לא ישנתם בצורה מספקת, לא רק שתהיו עצבניים, אלא שזה יכול להשפיע גם על המערכת היחסים הבין אישית שלכם עם כל הסביבה שלכם, החברים, מקום העבודה והמשפחה.
  4. אי יכולת להתרכז ודכדוך – הגוף שלכם הרגיש שלא ישנתם בצורה מספקת, תהיה לכם פגיעה ביכולת להתרכז ביומיום ובעבודה ואף תהיו מדוכדכים.

הפרעות שינה: הפתרון של פרופריו!

עד כה תיארנו ופירטנו אודות הפרעות שינה, הסיבות לכך וההשלכות הקשות אשר הנכם יכולים “לסחוב” עמכם במידה והנכם סובלים מהפרעות שינה. לפיכך, חשוב שתדעו כי לפרופריו קיים פתרון מצוין כדי לפתור את הבעיות הללו ושתישנו טוב יותר. הפתרון להפרעות שינה הינה שינה עם שמיכה כבדה.

שינה עם שמיכה כבדה מהווה פתרון טוב לבעיות השינה שהזכרנו. מגע השמיכה מעודדת את מערכת הגוף לייצור מוגבר של סרוטונין ומלטונין. מרפה ומרגיעה. שמיכה כבדה נותנת את המגע לה זקוק המשתמש ומאזנת את מערכת התחושה. מגע וחיבוק של השמיכה מרגיעה את הילד או את המבוגר מחרדה ומסייעת להפחתת החרדה והדיכאון.

יחד עם שימוש בשינה עם שמיכה כבדה, מומלץ גם לעשות תרגילי הרפיה הכוללות תרגילי נשימה, תרגילי הרפיה של שרירים שמתחילים ברגליים ועוברים לכל אורך הגוף.

במידה והנכם רוצים לשמוע חוות דעת אודות שמיכה כבדה תוכלו לעשות זאת בעמוד נרדמים ממליצים.

שימו לב: התכנים המופיעים באתר זה אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. כל מטרת המידע הנ''ל לספק ידע אישי רחב למשתמשי האתר ואין לראות בהם כלל תחליף להתייעצות עם רופא מומחה ו/או פסיכולוג מומחה. לכותבי התוכן באתר ניסיון אישי מול מאות מטופלים אשר ניסו באופן ספציפי את חווית השמיכה הכבדה של פרופריו, וכל ההמלצות והתוכן הכתוב מגיע מתוך ניסיון והיכרות עם מאות מטופלים שניסו את השמיכה הכבדה של פרופריו.