ויסות חושי אצל ילדים: הפתרון המושלם לטיפול בחוסר ויסות חושי אצל ילדים

ויסות חושי אצל ילדים הפתרון המושלם לטיפול בחוסר ויסות חושי אצל ילדים

ויסות חושי אצל ילדים: הפתרון המושלם לטיפול הוא בכלל טבעי לחלוטין, ללא שום תופעות לוואי או צורך בנטילת כדורים כלשהם. איך זה קורה? צוות פרופריו עם מאמר חשוב מאוד בנושא המאתגר.

עפ”י מחקרים מכל רחבי העולם, אנו מגלים כי מעל %15 מהאוכלוסייה הבריאה בעולם סובלת מבעיות בויסות החושי. בעיקר הדבר ניכר אצל ילדים הפועלים בטבעיות ללא שליטת כח המחשבה והתגברות. מה זה בדיוק אומר? בדיוק בשביל כך הרחבנו עבורכם.

ויסות חושי אצל ילדים – רגע, מה זה?

בהגדרה הקלאסית: מדובר על עיבוד וקבלת נתונים מגירויים חיצוניים ושילובם במערכת הגוף ופעילותה.
יכולת ההתמצאות שלנו במרחב תלויה בעיבוד נכון לקולות ותחושות המגיעים אלינו מהסובב אותנו. אם זה קולות של אנשים, קולות של כלי רכב, קולות של ציפורים וכל קול אחר שמגיע מהמרחב סביבנו. או, מגע חיצוני יהיה אשר יהיה שיפגוש את הילד במרחב. זו בתמציתיות ההגדרה של ויסות חושי אצל ילדים.

מערכת התחושה 

תחושה עמוקה או תחושת הגוף, הוא חוש הנותן לנו מידע על מיקום חלקי הגוף שלנו. הגירוי התחושתי מתקבל מהמפרקים והגידים בגוף ונותן לנו מידע מדויק על מנח הגוף שלנו ביחס למרחב. תחושה זאת מאפשרת לנו לדעת היכן נמצא כל איבר שלנו גם אם נעצום את העיניים ומאפשר לנו לנוע ולתפקד ביעילות ובאופן אוטומטי. לדוגמא-עלייה במדרגות ללא צורך בהסתכלות על הרגליים. או הושטת היד לקחת חפץ מסוים מהשולחן שלידו אנו יושבים. כל הפעולות הפשוטות לכאורה שאנו מבצעים ביום-יום באופן אוטומטי, הן אתגר עבור כל מי שמאופיין בחוסר ויסות חושי אצל ילדים.

חוסר בויסות חושי אצל ילדים

ילדים או מבוגרים הסובלים מחוסר בויסות חושי, מתקשים לעכל באופן בריא ונכון קולות ומגע חיצוני או כל גירוי אחר חיצוני. חסר זה מיצר תגובות לא מאוזנות לילד. זה יכול לבוא לידי ביטוי בכל כך הרבה מובנים. מדובר על תופעה שגורמת לחוסר יציבות ומשליכה גם על המוטוריקה הבסיסית של הגוף.

חשוב לציין כי גם מי שיש לו חוסר באיזון במערכת תחושת הגוף יכול להשלים ולאזן את הפערים ע”י פעולות חיצוניות כאלה ואחרות עליהם לא נרחיב כעת, ניגע רק בפתרון טבעי מושלם עבור האתגר.

טיפול טבעי לתופעת חוסר ויסות חושי אצל ילדים

אחת הדרכים לבצע גירוי רלוונטי שיגביר את תחושת הגוף הן על ידי:  לחץ על הגוף. כן, ממש ככה, לחץ ממשי על הגוף. מגע לוחץ על העור או לחילופין, חיבוקים עזים. באופן טבעי, מתברר כי חיבוקים שיוצרים את תחושת הלחץ על הגוף, לאורך זמן ובאופן ממוקד, גורמים לשיפור משמעותי בחוסר ויסות חושי אצל ילדים וגם אצל מבוגרים.

אז האם זה הגיוני שנתחבק לאורך כל היום? ממש לא, גם היצור הכי חם ואוהב בעולם כנראה לא יהיה מסוגל לחבק לאורך כל היום כולו.

שמיכה כבדה עוטפת ומחבקת התגלתה כטיפול טבעי עבור הבעיה

בפרופריו חשבנו על פתרון קל לקבל את המגע העמוק ויצרנו בשבילכם שמיכה כבדה בעלת משקל מותאמת המייצרת תחושת עומק לגופכם ובכך מאזנת את העיבוד הסנסורי ומשפרת את התמצאות גופו של הילד במרחב. מדובר על פתרון מושלם גם בזכות העובדה שמדובר על טיפול שמתבצע בשעת השינה של הילדים. ובכך, הטיפול ניתן למשך שעות ארוכות ורצופות, כל לילה מחדש! מדובר על תהליך ארוך טווח עם תוצאות מדהימות שהוכחו ע”י המוני מטופלים בישראל!
(ניתן לקרוא חוות דעת בעמוד נרדמים ממליצים)

לסיכום, שיפור מערכת התחושה משפרת את יכולת הילד להתרכז בלימודים ואף מאפשרת שילוב בריא במערכת החברתית בה נמצא הילד הסובל מחוסר ויסות חושי אצל ילדים.

ילדים הישנים עם שמיכה כבדה של פרופריו מעידים על שינוי בערנות למחרת בשעת השיעור בבית הספר וכן במהלך שאר שעות היום.

שימו לב: התכנים המופיעים באתר זה אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. כל מטרת המידע הנ''ל לספק ידע אישי רחב למשתמשי האתר ואין לראות בהם כלל תחליף להתייעצות עם רופא מומחה ו/או פסיכולוג מומחה. לכותבי התוכן באתר ניסיון אישי מול מאות מטופלים אשר ניסו באופן ספציפי את חווית השמיכה הכבדה של פרופריו, וכל ההמלצות והתוכן הכתוב מגיע מתוך ניסיון והיכרות עם מאות מטופלים שניסו את השמיכה הכבדה של פרופריו.