טיפול בטראומה: מה מומלץ לעשות?

טיפול בטראומה מה מומלץ לעשות

רבים מאיתנו חווים במידה כזו או אחרת טראומה באחד משלבי חיינו. זה לא חייב להיות תוצאה של סיפור גדול כדי שנחווה טראומה. זה יכול להתקיים מכל מאורע שהוא גדול עלינו, כל אחד לפי גילו ומידתו. במאמר זה תוכלו לקרוא על טיפול בטראומה ולדעת מה הפתרון של פרופריו לכך. אם הסיפור אכן נוגע לכם קראו כעת בהרחבה.

טיפול בטראומה: אודות

טראומה יכול להתרחש אצלנו מהרבה סיטואציות וחוויות בחיים. בגילאים קטנים זה יכול להיווצר מחוויה לא נעימה, כמו למשל של היתקעות במעלית עם אח קטן ללא ידע מה נכון לעשות ומה עלול לקרות בשהייה במעלית חשוכה. בתפיסת החווייה של הילד נראה לו שהוא יישאר לנצח במעלית. לילד זו חוויה שקשה לו להכיל. בגילאים בוגרים זה קורה ממאורעות שגדולות עלינו, למשל כמו תאונת דרכים שראינו. כמובן שגם אונס או הטרדות מיניות יכולות להשאיר צלקות טראומטיות על נפש הנפגע. מדובר על מקרים מאוד קשים, וחשוב מאוד במקרים כאלה לפנות לייעוץ רפואי מקצועי כדי לאבחן את הטראומה בשלב המוקדם ביותר ולטפל בבעיה כל עוד היא ‘קטנה’ יחסית וראשונית בזכרונו של האדם.

החוויות הללו גדולות עלינו, הן קשות לעיכול ואנו מתקשים להכיל את מה שעברנו. במקרים אלו אנו זקוקים לתחושת רוגע ובטחון יותר ממה שהיה לנו עד עכשיו. ניתן לומר שבצורה מסוימת נשמטה הקרקע מתחת רגלינו ואין לנו בטחון. הדבר יכול לשבש את התפקוד היומי ואף לעיתים לגרום לתחושת חוסר אמון בסובבים אותנו.

טיפול בטראומה: מהי דרך ההתמודדות?

האדם יעשה הכל על מנת להתגבר על הטראומה. הטיפול בטראומה נועד להפחית את הסימפטומים, להרגיע את הגוף והנפש ולעזור לאדם לחזור למצב של תפקוד נורמלי כפי שהיה לפני החוויה שגרמה לו לטראומה.

הרפואה המשלימה, המבוססת על גוף-נפש, מעניקה שפע של דרכים המסייעות להתגבר על טראומות.

להלן הטיפולים האפשריים על ידי רפואה משלימה:

  • רפלקסולוגיה
  • רפואה סינית
  • הומאופתיה ופרחי באך
  • ביופידבק

הפתרון של פרופריו

אחד הפתרונות שאנו ממליצים לטיפול בטראומה הינו שמיכה כבדה. זה פתרון מוכח על ידי לקוחות רבים שלנו והוא אכן דרך מומלצת לטיפול בטראומה.

שמיכה כבדה מחבקת ומוסיפה לתחושת הביטחון והרוגע. ההורמונים הנוצרים מהמגע העמוק והעדין מרגיעים את הנפש והגוף ומייצרים ביטחון.

במקרים של טראומה עקב אונס, שמיכה כבדה הופכת לכלי טיפולי של ממש. בעקבות האונס נזקקים להחזיר לגוף את תחושת קיומו וגבולותיו. הרוגע והמגע המדויק מחזיר את החווייה שגופנו שייך לנו ולא חס וחלילה ככלי לניצול. במקרים אלו יש לקנות את המשקל הכבד מהממוצע בין 11.3 ק”ג ל14.5 ק”ג.

כל האמור כמובן אינו מבטל טיפול ע”י גורם מקצועי, פעם ראשונה יש לפנות לרופא מקצועי לאבחון הבעיה, לאחר מכן הרופא ככל הנראה יפנה לטיפול ע”י פסיכולוג ו/או פסיכיאטר מקצועי להמשך טיפול ואבחון מעמיק יותר. הכל בהתאם לאופי הטראומה ולרמת הפגיעה של הטראומה באדם. טיפול בטראומה הוא טיפול מורכב ודורש התייחסות מקצועית ורצינית לנושא.

במידה והנכם רוצים לשמוע חוות דעת אודות שמיכה כבדה תוכלו לעשות זאת בעמוד נרדמים ממליצים.

שימו לב: התכנים המופיעים באתר זה אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. כל מטרת המידע הנ''ל לספק ידע אישי רחב למשתמשי האתר ואין לראות בהם כלל תחליף להתייעצות עם רופא מומחה ו/או פסיכולוג מומחה. לכותבי התוכן באתר ניסיון אישי מול מאות מטופלים אשר ניסו באופן ספציפי את חווית השמיכה הכבדה של פרופריו, וכל ההמלצות והתוכן הכתוב מגיע מתוך ניסיון והיכרות עם מאות מטופלים שניסו את השמיכה הכבדה של פרופריו.