לא מצליח להירדם למרות שאני עייף: מספר שלבים מומלצים לשינה בריאה

לא מצליח להירדם למרות שאני עייף

לא מצליח להירדם למרות שאני עייף – כמה שאנחנו שומעים את המשפט הזה לאורך הזמן. הרבה מאוד אנשים שמנסים להירדם ופוגשים קשיי הירדמות כל לילה מחדש. מדובר על תופעה רחבה בקרב כל הגילאים. יש לציין כי היום, ריבוי הצפייה במסכים במשך היום והסטרס היום-יומי מהווים גורם משפיע לתופעה של קשיי הירדמות.

אספנו עבורכם מספר כלים שימושיים לכל מי שלא מצליח להירדם למרות שהוא עייף.

הקפידו על לוח זמנים קבוע של שינה

לא מצליח להירדם למרות שאתה עייף? השתדל להקפיד על לוח זמנים קבוע. כלומר, גם שעת השינה וגם שעת הקימה, גם בסופי שבוע. הקפדה על שעות קבועות עוזרת לווסת את מחזור השינה ואת התעוררות הגוף והשרירים. הדבר יכול להקל על ההירדמות בלילה באופן משמעותי.

צרו שגרת שינה מרגיעה

פתחו שגרה שתעזור לכם להירגע לפני השינה. זה יכול לכלול אמבטיה חמה, קריאת ספר, האזנה למוזיקה מרגיעה או תרגול טכניקות הרפיה כגון מדיטציה או תרגילי נשימה עמוקה. רבים מעידים כי הקדשת זמן מסוים לפני השינה לטובת הפחתת לחץ ושחרור המחשבות, מסייעת רבות להירדמות קלה יותר. “לא מצליח להירדם למרות שאני עייף” הרבה פעמים הביטוי הזה תלוי גם בשלב הקריטי הזה לפני מהלך ההירדמות.

הפכו את חדר השינה שלכם למתאים יותר לאווירת הירדמות

שמרו על חדר השינה שלכם שקט, קריר מעט וחשוך. השתמשו בווילונות מחשיכים, אטמי אוזניים בעת הצורך כדי לחסום את כל הסחות הדעת שיכולות לנגן על המערכות במוח. כמו כן, השקיעו במזרן וכריות נוחים כדי להבטיח שתהיה לכם הנוחות הפיזית המירבית. שלא נדבר על כאבי גב שיכולים להיווצר מתנאי שינה לא נוחים.

לא מצליחים להירדם למרות שאתם עייפים? הימנעו מפעילויות מעוררות

הימנעו מעיסוק בפעילויות שיכולות לעורר את המחשבה שלכם. בין אם מדובר על שימוש באלקטרוניקה או עבודה על מחשב – פעילויות ממש לפני השינה יכולות להזיק לתהליך ההירדמות. במקום זאת, עסקו בפעילויות מרגיעות שיעזרו לכם להירגע, כמו קריאת ספר למשל או צפייה בנוף מהחלון.

הימנעו מקפאין אלכוהול וניקוטין

“לא מצליח להירדם למרות שאני עייף” כמה פעמים שמענו את המשפט הזה. כשמיד לאחר מכן התגלה כי מדובר על אנשים הנוטים להשתמש בחומרים הללו רגע לפני השינה. קפאין, אלכוהול וניקוטין יכולים להפריע ליכולת הטבעית שלכם להירדם לשינה בריאה ורציפה. נסו להימנע מלצרוך אותם לפחות כמה שעות לפני השינה.

התעמלו באופן קבוע

הרבה פעמים אנשים לא מצליחים להירדם בעקבות חוסר בפעילות גופנית סדירה. כושר גופני יכול לעזור לשפר את איכות השינה שלכם פלאים. בכל אופן נסו להימנע מפעילות גופנית קרוב מדי לשעת השינה, מכיוון שהיא למעשה יכולה להקשות על ההירדמות.

ניהול מתחים

מתח וחרדה יכולים להפריע ליכולת שלך להירדם למרות שאתה עייף. נסו למצוא דרכים לנהל את הלחץ שלכם. למשל, באמצעות טכניקות הרפיה, טיפול או שיחה עם חבר או בן משפחה מהימנים.

השתמשו בשמיכה הכבדה של פרופריו

השמיכה הכבדה של פרופריו הוכחה כטיפול טבעי יעיל לבעיה של מאות מטופלים. “לא מצליח להירדם למרות שאני עייף” כמה אנשים הגיעו אלינו עם הבעיה הזו בדיוק ומצאו את הפתרון שלהם בשמיכה שלנו. מדובר על פתרון שצריך להגיע בנוסף לשלבים הנ”ל מה שככל הנראה יהווה הפתרון המושלם לבעיית קושי הירדמות על בסיס יומי.

אלו הם רק כמה צעדים שתוכל לנקוט כדי לעזור עם קשיי הירדמות. אם אתם ממשיכים להיתקל בבעיות שינה, יועיל לפנות למוקד רפואי במטרה למצוא פתרון לבעיות השינה שלכם.

“לא מצליח להירדם למרות שאני עייף” אם זה מוכר לך – נשמח לעזור לך

אם בא לכם להתייעץ איתנו בנוגע לבעיות השינה שלכם או בכל הקשור לשמיכה שלנו, אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים בטופס המופיע מטה ואנו נשתדל לחזור אליכם בהקדם.

שימו לב: התכנים המופיעים באתר זה אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. כל מטרת המידע הנ''ל לספק ידע אישי רחב למשתמשי האתר ואין לראות בהם כלל תחליף להתייעצות עם רופא מומחה ו/או פסיכולוג מומחה. לכותבי התוכן באתר ניסיון אישי מול מאות מטופלים אשר ניסו באופן ספציפי את חווית השמיכה הכבדה של פרופריו, וכל ההמלצות והתוכן הכתוב מגיע מתוך ניסיון והיכרות עם מאות מטופלים שניסו את השמיכה הכבדה של פרופריו.