חוסר שינה – ההשפעות המטרידות והפתרון הטבעי

חוסר שינה - ההשפעות המטרידות והפתרון הטבעי

חוסר שינה הפכה להיות אחת הבעיות הפופולריות ביותר בעולם כיום. לצערנו, מדובר על תופעה רחבה שחוזרת על עצמה במגוון רחב של גילאים ומכל קצוות הגלובוס. אנו עדים לתופעת בעיות שינה בגיל שנתיים ועד להפרעות שינה בגיל השלישי.

שינה היא מצרך חיוני ובסיסי לכל בן אנוש. היא עוזרת לנו בשיקום והתחדשות הגוף והנפש. עפ”י רפואת הרמב”ם, מומלץ לישון בטווח 6-8 שעות בלילה. מחקרים מוכיחים, שאחוזים גבוהים של אנשים ישנים טווח של 4-6 שעות בלילה.

לתופעה סיבות רבות ומגוונות. אך הפעם נדבר דווקא על ההשלכות בעקבות מחסור בשעות שינה. ננסה לפרט על כמה מהן ובעיקר על הפתרון הטבעי שיעזור לכולנו לישון בצורה ראויה.

השפעות פיזיות בעקבות חוסר שינה

לתופעת חוסר בשעות שינה ישנה השפעה ישירה על גוף האדם. כדאי להבין את ההשלכות, גם אם זה לא נעים כל כך. כל זאת כדי שנוכל לקחת קצת יותר ברצינות את מה שהפך לצערנו ל”סטנדרט”.

השפעה של חוסר שינה על המערכת החיסונית

מחסור בשינה יכול להחליש את המערכת החיסונית בגוף שלנו. ולמעשה להפוך אנשים עם מערכת חיסונית יציבה וחזקה לרגישים יותר בסביבת מחלות וזיהומים ח”ו.

סיכון להשמנת יתר

מחקרים רבים כבר הוכיחו כי חוסר שינה, עלול להוביל לסיכון גבוה להשמנת יתר. שיבוש בשעות העיכול הטבעיות של הגוף. שיבוש בהורמוני הרעב בעקבות אכילה בלתי רצויה בשעות מאוחרות של הלילה. כל אלו ועוד פוגעים במערכת התזונה הטבעית.

השפעה על התפקוד הקוגנטיבי בעקבות חוסר שינה

השינה חיונית ביותר לתפקוד קוגנטיבי תקין. כולל רמת הזכרון, ריכוז בלמידה ועד לרמה של קבלת החלטות נכונה. חוסר שינה עלול לפגוע בכל התפקודים הנ”ל ועוד. כך למעשה, ישנה השפעה ישירה על יכולתנו לבצע פעולות יומיומיות פשוטות.

מחלות לב

חוסר שינה נקשר לקבוצות הסיכון של מחלות לב ח”ו. הבעיה עלולה להשפיע על תפקוד תקין של לחץ הדם. על הגברת הסיכויים להתקף לב ואף לשבץ מוחי.

השפעות על נפש האדם בעקבות חוסר שינה

לתופעת חוסר שינה ישנה השפעה ישירה גם על נפש האדם. ובכן תופעת המחסור בשינה אינה חסה על נפשנו. מדובר על פגיעה שאינה פוחתת מההשפעות הפיזיות. כדאי לשים לב היטב ולהבין כי עלינו להתייחס גם להשפעות הללו בכובד ראש.

חרדה ודיכאון

חוסר בשינה יכול לגרום לאדם לחוות תחושות מסוימות של חרדה. ישנם מצבים בהם אנשים גם יכולים להיכנס לדכאון בעקבות לילות רצופים בלי שינה. על נוירוטנסמיטורים כבר שמעתם? מדובר על חומר כימי פעיל במערכת העצבים. הגוף שלנו זקוק לשינה בריאה כדי שאלו יוכלו לפעול בצורה תקינה. מחסור בשעות שינה מוביל לשיבוש החומר במערכת העצבים שלנו – מה שמוביל לאי יציבות רגשית ולעוד מגוון רחב של בעיות נפשיות, שלא נדע.

שיבוש במצבי הרוח

תנודות במצבי הרוח, תופעות של עצבנות, ואפילו התנהגות אגרסיבית. כל אלו ועוד יכולים להיות מושפעים בעקבות מחסור חמור בשעות שינה. המוח שלנו יודע לווסת רגשות ולהוביל לתגובות בהתאם. כאשר תפקוד השינה שלנו אינו תקין, הפעילות הזו משתבשת ומשפיעה על מצבי הרוח שלנו.

ירידה באיכות החיים

בעיות שינה כרוניות עלולות להפחית משמעותית את איכות החיים של האדם. אפילו היכולת ליהנות מפעילות משפחתית, יציאה עם חברים קרובים וזמן איכות עם הילדים – כל אלו יכולים להיפגע בעקבות תופעות השינה שלנו בלילה.

בואו נסכם את כל הנושא החשוב

בעיות שינה מופיעות במגוון דרכים, ההשפעה של תופעת בעיית השינה על חיינו הינה רחבה ומקיפה בהחלט. מקווים שהצלחנו לגרום לכם להבין כמה חשוב לתעדף את שעות השינה שלכם. לשמור על הבריאות והרווחה שלכם במיטבם. אם אתם חווים חוסר שינה כרוני ומרגישים שאתם חייבים פתרון טבעי ואיכותי. אנו מזמינים אתכם לפגוש את השמיכה הכבדה שלנו. זו שפתרה לרבבות את בעיות השינה שלהם.

הכירו את השמיכה הכבדה של פרופריו

רוצים להתייעץ איתנו? השאירו פרטים ונשמח לסייע לכם עם ייעוץ ראשוני לגבי הפתרון הטבעי של פרופריו!

שימו לב: התכנים המופיעים באתר זה אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. כל מטרת המידע הנ''ל לספק ידע אישי רחב למשתמשי האתר ואין לראות בהם כלל תחליף להתייעצות עם רופא מומחה ו/או פסיכולוג מומחה. לכותבי התוכן באתר ניסיון אישי מול מאות מטופלים אשר ניסו באופן ספציפי את חווית השמיכה הכבדה של פרופריו, וכל ההמלצות והתוכן הכתוב מגיע מתוך ניסיון והיכרות עם מאות מטופלים שניסו את השמיכה הכבדה של פרופריו.