נדודי שינה: כל מה שחייבים לדעת על נדודי שינה (אינסומניה)

נדודי שינה כל מה שחייבים לדעת על נדודי שינה אינסומניה

נדודי שינה הינה תופעת הפרעת שינה נפוצה אשר משפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא משפיעה באופן משמעותי על חיי היומיום ועל השגרה הכללית. אם אתם מהאנשים הרבים שמתמודדים עם חוסר בשינה, אתם בוודאי מבינים את התסכול הרב והתשישות שיכולים להיגרם בעקבות התמודדות יום יומית עם תופעת בעיית השינה הזו. במאמר זה נתעמק בנושא המורכב, נבאר את המידע על כל הגורמים, ההשפעות ועל החשיבות למציאת פתרונות יעילים.

אנו גם נדבר בהרחבה על תרופת הפלא הטבעית לתופעות חוסר שינה בלילה, הלא היא שמיכת הכובד של חברת פרופריו. השמיכה שעוזרת לקדם שינה רגועה יותר ולהקל על תסמיני נדודי שינה באופן פלאי לגמרי.

מה זה בכלל נדודי שינה?

נדודי שינה מתייחסים לקושי המתמשך להירדם, להישאר לישון או לחוות שינה רציפה ללא הפרעות. ניתן לסווג אותה לשני סוגים: אינסומניה חריפה (קצרת טווח), אלו נדודים הנמשכים כמספר לילות או שבועות. ואינסומניה כרונית (ארוכת טווח), הנמשכת חודשים ולצערנו ישנם מקרים שנמשכים גם שנים. להפרעות שינה יכולות להיות סיבות שונות, הכוללות: מתח, חרדה, מצבים רפואיים מיוחדים, גורמי אורח חיים ותרופות מסוימות.

השפעת נדודי שינה על השגרה היומית

קשיי שינה לא רק משבשים את מחזור השינה והעירנות. אלא שהבעיה הזו גם משפיעה על היבטים שונים של רווחה גופנית ונפשית. ההשפעות השכיחות של נדודי שינה כוללות:

עייפות בשעות היום

שינה לא מספקת משאירה אנשים עייפים וסחוטים לאורך כל היום, ואף פוגעת בתפקוד הקוגניטיבי, בפריון ובביצועים הכלליים.

הפרעות במצב הרוח

אינסומניה ”תורמת” לרוב לתנודות במצב הרוח. זה יכול להתבטא בהתפרצויות של עצבנות, חוסר סבלנות, ולכעסים בלתי נשלטים. יש לציין גם כי לאנשים הסובלים מתופעת נדודי שינה (אינסומניה), קיים סיכון מוגבר לפתח מצבים נפשיים כמו חרדה ודיכאון.

פגיעה בריכוז ובזיכרון

חוסר בשינה איכותית פוגע בריכוז, במסוגלות להחזיק קשה לאורך זמן. בזכרון לטווח הקצר, במיקוד בנהיגה או במשימות שוטפות בעבודה. ובאופן כללי, נדודי שינה משפיעים לרעה על התפקוד בעבודה, על הלימודים וגם על המשימות היומיומיות השגרתיות ביותר.

מערכת חיסונית מוחלשת

נדודי שינה כרוניים עלולים לסכן את המערכת החיסונית בגוף האדם, ובכך להפוך את האנשים המתמודדים עם התופעות הללו לאנשים רגישים יותר למחלות וזיהומים ממגוון סוגים.

תרופות טבעיות לנדודי שינה

בעוד שנפוץ כיום למצוא תרופות עבור נדודי שינה, אנשים רבים מעדיפים תרופות טבעיות. בעיקר עקב החששות לגבי תופעות הלוואי והתלות בדבר.

רוצים לדעת איך מצליחים להתגבר על קשיי שינה באופן טבעי לגמרי? בלי תלות בתרופות או בטיפולים שעולים המון כסף, שואבים הרבה זמן ובעיקר אנרגיות?

אז הנה כמה כללים חשובים שיכולים לקדם שינה רגועה לאורך זמן:

הצעד הראשון שיעזור לכם להיפרד מנדודי השינה

היגיינת שינה עקבית ובריאה – ביסוס שגרת שינה עקבית, שמירה על סביבת שינה נוחה, הגבלת שימוש בקפאין ומכשירים אלקטרוניים לפני השינה, ועיסוק בפעילויות מרגיעות יכולים לשפר את איכות השינה.

טכניקות הרפיה

תרגול טכניקות הרפיה כגון תרגילי נשימה עמוקה, מדיטציה והרפיית שרירים למשל. יכולים בהחלט לעזור להרגיע את הנפש ולהכין את מערכות הגוף לשינה. זה המצב שבו גלי התדרים של המוח נרגעים ומכינים עצמם למנוחת הלילה.

תוספי צמחים לטיפול

צמחי מרפא טבעיים, כגון: שורש ולריאן, קמומיל ולבנדר, הם בעלי תכונות מרגיעות שיכולות לסייע להרגעה ולקדם שינה רציפה וטובה יותר. אנו ממליצים על צריכת משקה חם עם צמחי מרפא בשעות הערב זמן סביר לפני השינה. זהו מהלך מקדים מבטיח שיכול לשפר רבות את התהליך הטבעי לכניסת מצב הגוף והנפש לשינה בריאה. זהו שלב יעיל מאוד בעיקר בקרב הסובלים מתופעת הפרעות שינה בגיל המעבר.

טיפול בשמיכת כובד – שמיכת הפלא של פרופריו

חברת פרופריו מציעה פתרון טבעי לתופעות של חרדות, טראומות, וכמובן בעיות שינה קלות וחמורות כאחד. התחושה שנוצרת על ידי מתן גירוי לחץ מגע עמוק וטבעי. הלחץ העדין מהשמיכה הכבדה עוזר להרפות את מערכת העצבים, להפחית חרדה ולספק תחושת ביטחון למטופל. כל התהליכים הללו מביאים למצב של תחושת רחם האם. עטיפה חמה, חיבוק חם וטבעי שיוצר תחושה מדויקת ומושלמת עבור אנשים הסובלים מנדודי שינה (אינסומניה).

לסיכום הדברים -אינסומניה זו תופעה שיש לה טיפול טבעי

נדודי שינה יכולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של הפרט, להשפיע על הרווחה הפיזית והנפשית. בעוד התערבויות פרמצבטיות קיימות, תרופות טבעיות יכולות להיות בחירה מועדפת עבור אנשים רבים המחפשים פתרונות טבעיים לתופעות חוסר שינה בלילה.

יישום השלבים שרשמנו כאן במאמר, בתוספת שילוב טיפול טבעי בשמיכה כבדה, יכולים לתרום רבות לשנת לילה נינוחה ובריאה. והכי חשוב – לאורך זמן.

טפלו בבריאות השינה שלכם, פעם אחת עמדו והתמודדו עם נדודי השינה שלכם בצורה ראויה ובכך תאמצו פתרונות טבעיים שיכולים להוביל לשיפור השגרה היומית שלכם ולהפוך את החיים שלכם לרעננים ובריאים.

זכרו, אם תרצו לחקור מאמרים נוספים הקשורים לבעיות שינה, חרדה, טראומה וויסות חושי, תוכלו למצוא אוסף עשיר בבלוג של פרופריו.

שימו לב: התכנים המופיעים באתר זה אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. כל מטרת המידע הנ''ל לספק ידע אישי רחב למשתמשי האתר ואין לראות בהם כלל תחליף להתייעצות עם רופא מומחה ו/או פסיכולוג מומחה. לכותבי התוכן באתר ניסיון אישי מול מאות מטופלים אשר ניסו באופן ספציפי את חווית השמיכה הכבדה של פרופריו, וכל ההמלצות והתוכן הכתוב מגיע מתוך ניסיון והיכרות עם מאות מטופלים שניסו את השמיכה הכבדה של פרופריו.