סוגי הפרעות שינה: מהן הפרעות השינה הנפוצות ביותר והפתרון עבורן?

סוגי הפרעות שינה מהן הפרעות השינה הנפוצות ביותר והפתרון עבורן

סוגי הפרעות שינה רבים ומגוונים נפוצים בקרב אנשים רבים ברחבי העולם. שינה הינה צורך בסיסי לבריאות ולקיום שלנו. היא ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על בריאות גופנית וגם נפשית. כמו גם על גיבוש זיכרון ואיכות חיים כללית. עם זאת, אנשים רבים חווים קשיים בהשגת שינה רגועה עקב הפרעות שינה שונות. במאמר זה, נדבר ונגלה יותר פרטים על כמה מהסוגים הנפוצים ביותר של הפרעות שינה, הסימפטומים, הסיבות ואפשרויות הטיפול הפוטנציאליות שלהן.

הנפוצה ביותר בסוגי הפרעות השינה: נדודי שינה

הפרעת השינה הנפוצה ביותר בקרב סוגי הפרעות שינה היא תופעת נדודי השינה – הנפוצה ביותר בעולם. היא מאופיינת בקושי להירדם, להישאר לישון לאחר הירדמות וכמובן בחווית שינה לא רציפה. התסמינים הנפוצים כוללים בין היתר: עייפות בשעות היום, עצבנות, קשיי ריכוז והפרעות במצב הרוח.

נדודי שינה יכולים להיגרם בעקבות מתח מיום העבודה, חרדה מכל סוג, דיכאון מתמשך, נטילת תרופות, צריכה גבוהה של קפאין או מצבים נפשיים מאתגרים. הטיפול כולל לעתים קרובות זיהוי והתייחסות לגורמים הבסיסיים המשפיעים באופן ישיר על חווית השינה בכללותה.

דום נשימה בשינה

דום נשימה בשינה היא הפרעה המאופיינת בהפסקות נשימה או נשימה לא תקינה במהלך השינה. הפרעות אלו יכולות להיות קצרות אך חוזרות, ולהוביל לדפוסי שינה מופרעים ולירידה ברמות החמצן בגוף. מבין סוגי הפרעות השינה, סוג דום נשימה בשינה הנפוצה ביותר היא דום נשימה חסימתי בשינה (OSA). התופעה מתרחשת כאשר דרכי הנשימה נחסמות או קורסות במהלך השינה. התסמינים כוללים נחירות רמות, ישנוניות מוגזמת בשעות היום, כאבי ראש בבוקר או קשיי ריכוז תכופים.

אפשרויות הטיפול כוללות שינויים באורח החיים, כגון שינוי התזונה לערכים תזונתיים גבוהים ובריאים יותר. הימנעות מאלכוהול ועישון סיגריות מרובה. וכמובן הימנעות מתרופות הרגעה שיכולות לסבך את הבעיה. יש ממליצים על טיפול מתמשך בלחץ אוויר חיובי (CPAP).

תסמונת הרגליים חסרות המנוחה (RLS)

תסמונת הרגליים חסרות המנוחה או כמו שיש מכנים אותם “הרגליים העצבניות” היא הפרעה נוירולוגית מוכרת ברפואה. היא מאופיינת בדחף שאין לעמוד בפניו להזיז את הרגליים. הדחף הזה מלווה לרוב בתחושות לא נעימות, למשל, עקצוץ מטריד, גירוד או תחושות זחילה על הגוף. התסמינים בדרך כלל מחמירים בתקופות של חוסר פעילות במהלך היום או לקראת השינה במהלך הלילה, מה שמוביל לקשיי הירדמות קשים. RLS יכול להיות מצב ראשוני או משני למצבים רפואיים בסיסיים אחרים. אפשרויות הטיפול כוללות שינויים באורח החיים, כגון פעילות גופנית סדירה והימנעות ממאכלים ומשקאות מעוררים כמו קפאין ומשקאות אנרגיה.

למקרים כאלה בדיוק השמיכה הכבדה נכנסת לתמונה. השמיכה יעילה כטיפול טבעי בכל סוגי הפרעות שינה ובפרט בתסמונת הרגליים חסרות המנוחה. המשקל הרב של השמיכה מפעיל לחץ חיובי על אזור הרגליים ובכך מקל על התחושות המלוות שיכולות לעורר תזוזה תכופה.

נרקולפסיה

עוד אחת מבין סוגי הפרעות שינה נפוצות היא נרקולפסיה. נרקולפסיה היא הפרעה נוירולוגית כרונית המשפיעה על יכולתו של המוח לווסת מחזורי שינה-ערות. אנשים עם נרקולפסיה חווים לעיתים קרובות ישנוניות מוגזמת בשעות היום וייתכנו התקפי שינה פתאומיים בלתי נשלטים. תסמינים אחרים יכולים לכלול קטפלקסיה (אובדן פתאומי של טונוס שרירים), שיתוק שינה. הסיבה המדויקת לנרקולפסיה אינה מובנת במלואה, אך נהוג לחשוב שהיא כרוכה בתגובה אוטואימונית. הטיפול כולל בדרך כלל טיפול תרופתי, התאמות באורח החיים ושילוב של תנומות יום קבועות.

מטופלים רבים כבר העידו כי שימוש ממושך בשמיכה כבדה בלילה שיפר משמעותית את התופעה המדאיגה של התקפי שינה בלתי נשלטים במהלך היום.

סוגי הפרעות שינה – סיכום הדברים

סוגי הפרעות שינה משונות יכולות להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים שלנו. מה שמוביל לעייפות מוגברת בשעות היום, פגיעה בתפקוד קוגניטיבי וירידה במצב הרוח ובאווירה הכללית. זיהוי הסימנים והתסמינים של הפרעות שינה נפוצות חיוני לחיפוש אבחון וטיפול מתאימים מוקדם ככל הניתן. אם אתה או מישהו שאתה מכיר חווה הפרעות שינה מתמשכות, מומלץ לנסות את הטיפול הטבעי שהוכיח את עצמו עם מיליוני מטופלים מכל רחבי העולם. כאן בישראל זה אפשרי בעזרת השמיכה הכבדה של פרופריו המיוצר מ-100% בד במבוק טבעי!

שימו לב: התכנים המופיעים באתר זה אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. כל מטרת המידע הנ''ל לספק ידע אישי רחב למשתמשי האתר ואין לראות בהם כלל תחליף להתייעצות עם רופא מומחה ו/או פסיכולוג מומחה. לכותבי התוכן באתר ניסיון אישי מול מאות מטופלים אשר ניסו באופן ספציפי את חווית השמיכה הכבדה של פרופריו, וכל ההמלצות והתוכן הכתוב מגיע מתוך ניסיון והיכרות עם מאות מטופלים שניסו את השמיכה הכבדה של פרופריו.